Konkurs na Facebooku – zadbaj o regulamin

W poprzednim wpisie o konkursach na Facebooku zajęliśmy się zgodnością z prawem i podstawowymi zasadami regulaminu FB(Przeczytaj tutaj: Konkurs na Facebooku – zgodny z prawem i regulaminem FB). Dziś zajmiemy się regulaminem konkursu, który musisz stworzyć przy każdym organizowanym konkursie na FB.
Czy regulamin promocji/konkursu jest niezbędny?
Tak. Mówi o tym wprost regulamin Facebooka:
W przypadku korzystania z serwisu Facebook do przekazywania informacji na temat promocji lub do przeprowadzania promocji (np. konkursów lub loterii) organizator odpowiada za zgodną z prawem obsługę tej promocji, w tym za:
oficjalny regulamin;
Co muszę wpisać w regulaminie?
- Nazwa promocji / konkursu, którego dotyczy regulamin – czyli np. “Dzień Kobiet z <nazwa Twojego gabinetu>”
- Nazwa organizatora promocji / konkursu – czyli nazwa Twojego gabinetu, nazwa firmy,
- Informacje o administratorze danych osobowych uczestników konkursu, sposobie przetwarzania danych oraz podstawach prawnych tego przetwarzania i prawach uczestnika w tym zakresie (klauzule informacyjne z art. 13 RODO),
- Zapis: “Akcja promocyjna nie jest grą losową ani zakładem wzajemnym w rozumieniu Ustawy z dnia 19 listopada 2009r. roku o grach hazardowych (Dz.U. z 2009 r., Nr 201, poz. 1540 z późn.zm.)”
- Bardzo ważny zapis, wymagany przez regulamin Facebooka: “Akcja nie jest sponsorowana, organizowana, współorganizowana lub zarządzana przez serwis Facebook. Informacje i teksty udostępniane przez Uczestników akcji przekazywane są Organizatorowi”
Promocje na Facebooku muszą zawierać następujące zapisy:
pełne zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika; informację, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana.
- Szczegółowe warunki konkursu:
-
- czas trwania konkursu,
- zasady – opis zadania konkursowego,
- zasady wyłaniania zwycięzców,
- sposób ogłoszenia wyników konkursu.
-
- Określenie nagród w konkursie i sposobu przyznawania,
- Postanowienia końcowe (miejsce udostępnienia regulaminu, prawo właściwe, data wejścia w życie regulaminu).
Gdzie umieścić regulamin?
Możesz regulamin konkursu zamieścić w poście konkursowym. Ja jednak zawsze publikuję go na stronie internetowej lub na blogu, w poście konkursowym podaję wtedy link do regulaminu. Post konkursowy wygląda schludniej, zapewniasz też sobie dodatkowe wejścia na stronę lub bloga.
Regulamin Facebooka dotyczący przeprowadzania konkursów i promocji
Promocje na stronach, w grupach i wydarzeniachInformowanie o promocjiW przypadku korzystania z serwisu Facebook do przekazywania informacji na temat promocji lub do przeprowadzania promocji (np. konkursów lub loterii) organizator odpowiada za zgodną z prawem obsługę tej promocji, w tym za:
oficjalny regulamin; warunki oferty i wymagania wstępne (np. ograniczenia dotyczące wieku i miejsca zamieszkania); zgodność z przepisami i warunkami dotyczącymi nagród oferowanych w ramach promocji (np. zarejestrowanie promocji i uzyskanie wszelkich obowiązkowych zezwoleń).Wymagane treściPromocje na Facebooku muszą zawierać następujące zapisy:
pełne zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika; informację, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana.Zarządzanie promocjamiPromocje można przeprowadzać na stronach, w grupach, w wydarzeniach lub w aplikacjach na Facebooku. Do przeprowadzania promocji nie można wykorzystywać prywatnych osi czasu ani połączeń ze znajomymi (np. niedozwolone jest stosowanie rozwiązań typu „udostępnij na swojej osi czasu, aby wziąć udział w promocji”, „udostępnij na osi czasu znajomego, aby uzyskać dodatkowe udziały w promocji” czy „oznacz znajomych w tym poście, aby wziąć udział w promocji”).
Pomoc w przeprowadzaniu promocjiFacebook nie pomaga w przeprowadzaniu promocji. Administrator promocji korzysta z serwisu Facebook do administrowania promocją na własną odpowiedzialność.
