Social media

Konkurs na Facebooku – zadbaj o regulamin

W poprzednim wpisie o konkursach na Facebooku zajęliśmy się zgodnością z prawem i podstawowymi zasadami regulaminu FB(Przeczytaj tutaj: Konkurs na Facebooku – zgodny z prawem i regulaminem FB). Dziś zajmiemy się regulaminem konkursu, który musisz stworzyć przy każdym organizowanym konkursie na FB.

Czy regulamin promocji/konkursu jest niezbędny?

Tak. Mówi o tym wprost regulamin Facebooka:

W przypadku korzystania z serwisu Facebook do przekazywania informacji na temat promocji lub do przeprowadzania promocji (np. konkursów lub loterii) organizator odpowiada za zgodną z prawem obsługę tej promocji, w tym za:

  • oficjalny regulamin;

Co muszę wpisać w regulaminie?

  • Nazwa promocji / konkursu, którego dotyczy regulamin – czyli np. “Dzień Kobiet z <nazwa Twojego gabinetu>”
  • Nazwa organizatora promocji / konkursu – czyli nazwa Twojego gabinetu, nazwa firmy,
  • Informacje o administratorze danych osobowych uczestników konkursu, sposobie przetwarzania danych oraz podstawach prawnych tego przetwarzania i prawach uczestnika w tym zakresie (klauzule informacyjne z art. 13 RODO),
  • Zapis: “Akcja promocyjna nie jest grą losową ani zakładem wzajemnym w rozumieniu Ustawy z dnia 19 listopada 2009r. roku o grach hazardowych (Dz.U. z 2009 r., Nr 201, poz. 1540 z późn.zm.)”
  • Bardzo ważny zapis, wymagany przez regulamin Facebooka: “Akcja nie jest sponsorowana, organizowana, współorganizowana lub zarządzana przez serwis Facebook. Informacje i teksty udostępniane przez Uczestników akcji przekazywane są Organizatorowi”

Promocje na Facebooku muszą zawierać następujące zapisy:

  • pełne zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika;
  • informację, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana.
  • Szczegółowe warunki konkursu:
      • czas trwania konkursu,
      • zasady – opis zadania konkursowego,
      • zasady wyłaniania zwycięzców,
      • sposób ogłoszenia wyników konkursu.
  • Określenie nagród w konkursie i sposobu przyznawania,
  • Postanowienia końcowe (miejsce udostępnienia regulaminu, prawo właściwe, data wejścia w życie regulaminu).

Gdzie umieścić regulamin?

Możesz regulamin konkursu zamieścić w poście konkursowym. Ja jednak zawsze publikuję go na stronie internetowej lub na blogu, w poście konkursowym podaję wtedy link do regulaminu. Post konkursowy wygląda schludniej, zapewniasz też sobie dodatkowe wejścia na stronę lub bloga.

Regulamin Facebooka dotyczący przeprowadzania konkursów i promocji

Promocje na stronach, w grupach i wydarzeniach
Tagi

Sławomir Wójcik

Specjalizuję się w marketingu usług profesjonalnych, od ponad 8 lat wspieram gabinety medyczne, gabinety medycyny estetycznej oraz kosmetologów. Opracowuje marketingowe strategie rozwoju, projektuje strony internetowe, zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close