Social media

Konkurs na Facebooku – zgodny z prawem i regulaminem FB

Organizując konkurs czy promocję na Facebooku musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach, aby były zgodne z prawem oraz regulaminem FB.

Konkurs czy Loteria?

Pierwsza, najważniejsza rzecz. Organizując konkurs na FB zadbaj o to aby nie była to loteria! Zwycięzca nie powinien być wybierany w drodze losowania!

Dlaczego? Loteria jest uważana za grę losową zgodnie z ustawą o grach hazardowych i powinnaś ją zgłosić do izby administracji skarbowej.

Więcej o organizacji loterii przeczytasz tutaj: Zezwolenie na loterię promocyjną

Najlepiej zorganizować konkurs, w którym wybierzesz spośród komentarzy prawidłową odpowiedź, najbardziej kreatywną, itp.


Konkursy na Facebooku – czego nie wolno robić

Kiedy wymyślisz już formułę konkursu/promocji, która nie będzie loterią należy zadbać o zgodność z regulaminem Facebooka.

Co jest niedozwolone?

  • Nie możesz organizować konkursu, który będzie polegał na udostępnianiu postów przez uczestników konkursu.
  • Nie możesz organizować konkursu, który będzie polegał na oznaczaniu znajomych przez uczestników konkursu.

Wiem, że zapewne wielokrotnie widziałaś takie konkursy na FB. Jednak tego typu działania są zabronione przez regulamin FB, organizując tego typu akcję promocyjną narażasz się na zgłoszenie postu niezgodnego z polityką FB. Może Ci grozić usunięcie posta konkursowego, może się też zdarzyć czasowa blokada strony gabinetu na FB.

Regulamin FB:
Promocje można przeprowadzać na stronach, w grupach, w wydarzeniach lub w aplikacjach na Facebooku. Do przeprowadzania promocji nie można wykorzystywać prywatnych osi czasu ani połączeń ze znajomymi (np. niedozwolone jest stosowanie rozwiązań typu „udostępnij na swojej osi czasu, aby wziąć udział w promocji”, „udostępnij na osi czasu znajomego, aby uzyskać dodatkowe udziały w promocji” czy „oznacz znajomych w tym poście, aby wziąć udział w promocji”).

Co powinno znaleźć się w regulaminie konkursu? Gdzie go zamieścić? O tym przeczytasz tutaj: Konkurs na Facebooku – zadbaj o regulamin

Tagi

Sławomir Wójcik

Specjalizuję się w marketingu usług profesjonalnych, od ponad 8 lat wspieram gabinety medyczne, gabinety medycyny estetycznej oraz kosmetologów. Opracowuje marketingowe strategie rozwoju, projektuje strony internetowe, zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close