Prawo

Negatywne komentarze w Internecie – co zrobić?

Prowadzisz gabinet kosmetyczny i otrzymałeś negatywny komentarz pomimo najwyższej staranności świadczenia usług? Klient „uwziął się” na Ciebie? Czujesz się bezsilny w walce z nim. Stałeś się ofiarą hejtu w Internecie? Negatywny komentarz psuje Twoją reputację na rynku usług, którą budowałeś przez wiele lat? Jak sobie z tym poradzić? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Do Kancelarii zgłosiła się właścicielka salonu fryzjerskiego Pani Wioletta, z następującym problemem.

Miesiąc wcześniej wykonywała Klientce usługę dekoloryzacji wraz z koloryzacją, która polegała na zmianie koloru włosów Klientki z bardzo ciemnego brązu na ciemny blond. Po koloryzacji Klientka była bardzo zadowolona z efektu. Włosy lśniły. Pomimo wykonania zabiegu tak bardzo ingerującego w strukturę włosa, włosy były w dobrej kondycji. Pani Wioletta wykonała zdjęcia włosów Klientki, dokumentując ich piękny wygląd i stan po zabiegu.

Po ponad dwóch tygodniach od zabiegu, Klientka wystąpiła do Pani Wioletty z reklamacją, podając w reklamacji, że usługa została wykonana nieprawidłowo, kolor włosów wpada w rudy, a końcówki są zielone, kolor jest nierówno położony, włosy są popalone i pourywane. W reklamacji Klientka zażądała zwrotu kosztów usługi. Podczas wizyty w salonie przyznała również że używała bardzo taniego szamponu niewiadomego pochodzenia, a także była już w tym czasie z wizytą u innego fryzjera.

Ze względu na to, że Pani Wioletta dysponowała fotografiami włosów Klientki po zabiegu (w dobrej kondycji), a także z uwagi na upływ kilkunastu dni od zabiegu, użycie przez Klientkę niewłaściwego szamponu, a także wizytę Klientki u innego fryzjera, Pani Wioletta odmówiła uznania reklamacji.

Następnego dnia na facebooku, instagramie, google, oraz booksy Klientka zamieściła negatywne komentarze, oczerniające salon Pani Wioletty. Po umieszczeniu tych komentarzy, Klienci zapisani na usługi u Pani Wioletty, zaczęli masowo rezygnować z usług salonu, a nowi Klienci nie umawiali się na usługi. Pani Wioletta utraciła dochód rzędu kilkunastu tysięcy złotych.

Jakakolwiek próba konwersacji z Klientką kończyła się dodaniem przez nią szeregu negatywnych komentarzy w mediach społecznościowych, co jeszcze niekorzystniej wpływało na wizerunek firmy i pogarszało całą sytuację.

Pani Wioletta nie wiedząc co robić, zwróciła się do Kancelarii z prośbą o pomoc.

W Kancelarii Pani Wioletta dowiedziała się, że Klientka naruszyła dobra osobiste jej firmy.

Czytaj dalej na blogu Prawo w gabinecie: Jak pozbyć się negatywnego komentarza w sieci?

Prawo w gabinecie - Prawnik dla kosmetologów

Tagi

Joanna Jachymiak-Rogala

Radca prawny, właścicielka kancelarii w Krakowie. Od początku pracy zawodowej specjalizuje się w problematyce prawa medycznego i zapewnia wsparcie m.in. firmom z branży medycznej oraz branży beauty. Autorka bloga prawowgabinecie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close