Prawo

Negatywne komentarze – wezwanie do zaprzestania naruszania dóbr osobistych

Co to jest? Co powinno zawierać?

W opisanej w poprzednim moim wpisie(Negatywne komentarze w Internecie) sytuacji Kancelaria wystosowała do Klientki wezwanie do zaprzestania naruszania dóbr osobistych, w którym wezwała do:

  • usunięcia wszystkich, negatywnych opinii dotyczących działania salonu Pani Wioletty, zamieszczonych przez Klientkę w Internecie, w szczególności na: www.facebook.com, www.google.com, www.instagram.com, www.booksy.com (przy czym bardzo ważne jest wskazanie w sposób maksymalnie precyzyjny na jakich stronach znajdują się komentarze, a także wskazanie ich dokładnej treści);
  • zaprzestania rozprzestrzeniania nieprawdziwych, krzywdzących oraz naruszających zaufanie do prowadzonej działalności komentarzy i opinii w mediach społecznościowych, Internecie;
  • zaprzestania przekazywania ustnie innym osobom nieprawdziwych, nierzetelnych informacji na temat działalności salonu Pani Wioletty, godzących w renomę salonu.

Dobrym posunięciem jest wskazanie terminu do dokonania tych czynności, a także konsekwencji prawnych jakie grożą Klientce w przypadku niespełnienia żądań wskazanych w wezwaniu.

Dlaczego precyzyjne sporządzenie wezwania do zaniechania naruszeń jest takie ważne? Dlatego, że w przypadku nieusunięcia komentarzy przez Klientkę, przygotowujemy sobie grunt pod ewentualny proces sądowy.

Ponadto do niniejszej sprawy można podejść dwutorowa, po pierwsze poprzez interwencję opisaną powyżej, a także poprzez wniosek do administratora danego portalu internetowego o usunięcie krzywdzącego wpisu.

Wracając do historii Pani Wioletty, niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, Klientka usunęła wszystkie negatywne wpisy dotyczące salonu Pani Wioletty. Pani Wioletta może na nowo cieszyć się nieposzlakowaną opinią, a klienci znowu podpisują.

Jeśli zainteresował Cię ten temat? Masz podobną sytuację? Chciałbyś fachowej porady? Lub pomimo wezwania, Klientka nie usunęła negatywnych wpisów i nadal jesteś oczerniany w sieci, chciałbyś dowiedzieć się jak odzyskać utracony zarobek? Skontaktuj się z Kancelarią.

Wpis pochodzi z bloga: Prawo w gabinecie

Prawo w gabinecie - Prawnik dla kosmetologów

Tagi

Joanna Jachymiak-Rogala

Radca prawny, właścicielka kancelarii w Krakowie. Od początku pracy zawodowej specjalizuje się w problematyce prawa medycznego i zapewnia wsparcie m.in. firmom z branży medycznej oraz branży beauty. Autorka bloga prawowgabinecie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close