Marketing gabinetuStrona i blog

Raport 2019 – badanie branży beauty

“Marketing kosmetologii – Raport 2019” to jedyne w Polsce tak obszerne badanie branży beauty w Internecie. Ponad 2 tys. uczestników badania, ponad 500 przeanalizowanych stron internetowych, ponad 6 miesięcy pracy.

Jakich branży dotyczyło badanie?

Szeroko rozumiane usługi branży beauty: kosmetyka, kosmetologia, kosmetologia estetyczna, fryzjerstwo, usługi masażu i spa, wybrane zabiegi medycyny estetycznej.

Co sprawdzaliśmy?

Zachowanie potencjalnych klientów branży beauty w Internecie, a dokładniej każdy element tego zachowania, m.in.:

  • co potencjalny Klient wpisuje w Google, z uwzględnieniem bardzo dokładnego podziału potrzeb(sprecyzowanych lub niesprecyzowanych),
  • w jaki sposób wyszukiwany jest konkretny zabieg, a jak rozwiązanie problemu,
  • na które wyniki Google reaguje i klika, a które omija i dlaczego,
  • pierwsza reakcja po wejściu na stronę Internetową, dlaczego jest pozytywna lub negatywna i jej wpływ na dalsze zachowanie(np. opuszczenie strony po jej wyświetleniu)
  • zachowanie na stronie internetowej, które elementy zwracają uwagę, które elementy przeszkadzają, łatwość odnalezienia pożądanych informacji, istotność informacji,
  • zachowanie w mediach społecznościowych jeżeli nastąpiło przejście ze strony internetowej na konta social media, jakie elementy wzbudzają zaufanie, są oczekiwane, które zniechęcają,
  • sposób dokonania wyboru, co ma decydujący wpływ na podjęcie decyzji,
  • sposób weryfikowania opinii o gabinecie/specjaliście, dlaczego potrzebna jest weryfikacja, w jaki sposób, gdzie ona następuje, jakie opinie wzbudzają zaufanie.

Na kim sprawdzaliśmy?

Grupa badana to ponad 2 tysiące osób, w żaden sposób niezwiązanych z branżą beauty. Było to niezwykle istotne kryterium ze względu na fakt, że osoby z branży zupełnie inaczej postrzegają większość rzeczy, porównując się często z konkurencją, nie mając jednocześnie wiedzy czy konkurencja robi to dobrze.

W wynikach badania każdego elementu zostały uwzględnione m.in. następujące cechy odbiorcy:

  • płeć,
  • przedział wiekowy,
  • miejsce zamieszkania(wielkość miejscowości),
  • sposób zarobkowania(etat, własna działalność i jej rodzaj, emerytura, bezrobocie),
  • zarobki,
  • częstotliwość korzystania z usług beauty.

Co wiemy dzięki badaniu?

Obszerne wyniki badań pokazują bardzo określone zachowania konkretnych grup potencjalnych Klientów w Internecie, wiemy m.in. jaka grupa osób na jakie elementy zwraca uwagę i w jaki sposób wyszukuje zabiegów dla siebie. Dzięki zdobytej wiedzy jesteśmy w stanie dostosować stronę internetową, blog czy też media społecznościowe pod konkretną grupę odbiorców, możemy bardzo skutecznie targetować reklamy np. poprzez Facebook Ads dostosowując szczegółowe kryteria do interesującej nas grupy docelowej, tak by jak najlepiej wykorzystywać budżet reklamowy. Możemy przeanalizować każdy element na stronie internetowej czy ma on rzeczywisty sens i jak będzie odbierany przez odbiorców.

Czy raport będzie dostępny dla wszystkich?

Cały raport liczy ponad 120 stron, jego fragmenty i najciekawsze dane będą regularnie publikowane na naszym blogu.

Tagi

Sławomir Wójcik

Specjalizuję się w marketingu usług profesjonalnych, od ponad 8 lat wspieram gabinety medyczne, gabinety medycyny estetycznej oraz kosmetologów. Opracowuje marketingowe strategie rozwoju, projektuje strony internetowe, zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close