Reklama gabinetuSocial media

Reklama na Facebooku – uważaj na tekst na grafikach

Korzystając z reklam na Facebooku musisz uważać na jedną niezwykle ważną rzecz: ilość tekstu na zdjęciach/grafikach, które będą w poście reklamowym.

Projektując grafiki reklamowe zawsze się staramy żeby przykuwały uwagę oraz zawierały najważniejsze informacje. Niestety podczas tworzenia grafik na potrzeby reklam na FB musimy pamiętać o tym, żeby tekstu było jak najmniej. Dlaczego?

Facebook preferuje obrazy reklamowe bez tekstu lub z niewielką ilością tekstu, ponieważ obrazy, na których jest dużo tekstu, mogą nie spodobać się osobom korzystającym z Facebooka.

Jak sprawdzić czy nasza grafika, którą chcemy umieścić ma dozwoloną ilość tekstu? Możemy skorzystać ze specjalnego narzędzia, które udostępnia Facebook: Kontrola tekstu na obrazie

Po wejściu na stronę możemy kliknąć “Dodaj” i wybrać przygotowaną grafikę reklamową. Po chwili otrzymamy analizę zdjęcia z informacją, czy ilość tekstu nie ograniczy nam możliwości wyświetlania się reklamy.

Jak widać po wejściu na stronę Facebook wyróżnia cztery rodzaje wyników analizy zdjęcia, tylko jeden jest w pełni pozytywny:

  • Tekst na obrazie: OK

“Reklama nie zawiera tekstu lub zawiera go bardzo mało. Zalecany styl obrazu.”

  • Tekst na obrazie: Nisko

Zasięg reklamy może być nieco mniejszy

“Możesz dotrzeć do mniejszej liczby odbiorców, ponieważ na obrazie reklamowym znajduje się zbyt wiele tekstu. Zalecamy wykorzystywanie obrazów bez tekstu lub z bardzo małą ilością tekstu. Użyj obrazu z mniejszą ilością tekstu, mniejszą czcionką lub bez tekstowych logo.”

  • Tekst na obrazie: Średni

Zasięg reklamy może być znacznie mniejszy

“Możesz dotrzeć do mniejszej liczby odbiorców, ponieważ na obrazie reklamowym znajduje się zbyt wiele tekstu. Zalecamy wykorzystywanie obrazów bez tekstu lub z bardzo małą ilością tekstu. Użyj obrazu z mniejszą ilością tekstu, mniejszą czcionką lub bez tekstowych logo.”

  • Tekst na obrazie: Dużo

Reklama może nie zostać wyświetlona

Możesz wcale nie dotrzeć do odbiorców, ponieważ na obrazie reklamowym znajduje się zbyt wiele tekstu. Zalecamy wykorzystywanie obrazów bez tekstu lub z bardzo małą ilością tekstu. Jeśli reklama nie zalicza się do wyjątków, wypróbuj obraz z mniejszą ilością tekstu, mniejszą czcionką lub bez tekstowych logo.


Tylko w przypadku uzyskania wyniku Tekst na obrazie: OK” uzyskasz pełne możliwości reklamy. W każdej innej sytuacji nie ma sensu ustawiać reklamy, będziesz tracić pieniądze – Facebook pobierze kwotę, zasięg będzie dużo niższy lub znikomy.

Jeżeli ilość tekstu będzie zbyt duża otrzymasz również powiadomienie podczas ustawiania reklamy w Menedżerze.

Ważne! Często na samych zdjęciach, które wykorzystujemy w mediach społecznościowych znajdują się napisy(np. fotografie książek, produktów), jeżeli FB wykryje w takiej sytuacji zbyt dużą ilość tekstu możesz skorzystać z opcji “Przekaż do ręcznego sprawdzenia”, która pojawi się podczas ustawiania reklamy w menedżerze. Wtedy naszą reklamę sprawdzi nie algorytm, a po prostu człowiek i prawdopodobnie ją zaakceptuje bez żadnych ograniczeń.

Tagi

Sławomir Wójcik

Specjalizuję się w marketingu usług profesjonalnych, od ponad 8 lat wspieram gabinety medyczne, gabinety medycyny estetycznej oraz kosmetologów. Opracowuje marketingowe strategie rozwoju, projektuje strony internetowe, zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close