Reklama na Facebooku – uważaj na tekst na grafikach

Korzystając z reklam na Facebooku musisz uważać na jedną niezwykle ważną rzecz: ilość tekstu na zdjęciach/grafikach, które będą w poście reklamowym.
Projektując grafiki reklamowe zawsze się staramy żeby przykuwały uwagę oraz zawierały najważniejsze informacje. Niestety podczas tworzenia grafik na potrzeby reklam na FB musimy pamiętać o tym, żeby tekstu było jak najmniej. Dlaczego?
Facebook preferuje obrazy reklamowe bez tekstu lub z niewielką ilością tekstu, ponieważ obrazy, na których jest dużo tekstu, mogą nie spodobać się osobom korzystającym z Facebooka.
Jak sprawdzić czy nasza grafika, którą chcemy umieścić ma dozwoloną ilość tekstu? Możemy skorzystać ze specjalnego narzędzia, które udostępnia Facebook: Kontrola tekstu na obrazie
Po wejściu na stronę możemy kliknąć “Dodaj” i wybrać przygotowaną grafikę reklamową. Po chwili otrzymamy analizę zdjęcia z informacją, czy ilość tekstu nie ograniczy nam możliwości wyświetlania się reklamy.
Jak widać po wejściu na stronę Facebook wyróżnia cztery rodzaje wyników analizy zdjęcia, tylko jeden jest w pełni pozytywny:
- Tekst na obrazie: OK
“Reklama nie zawiera tekstu lub zawiera go bardzo mało. Zalecany styl obrazu.”
- Tekst na obrazie: Nisko
Zasięg reklamy może być nieco mniejszy
“Możesz dotrzeć do mniejszej liczby odbiorców, ponieważ na obrazie reklamowym znajduje się zbyt wiele tekstu. Zalecamy wykorzystywanie obrazów bez tekstu lub z bardzo małą ilością tekstu. Użyj obrazu z mniejszą ilością tekstu, mniejszą czcionką lub bez tekstowych logo.”
- Tekst na obrazie: Średni
Zasięg reklamy może być znacznie mniejszy
“Możesz dotrzeć do mniejszej liczby odbiorców, ponieważ na obrazie reklamowym znajduje się zbyt wiele tekstu. Zalecamy wykorzystywanie obrazów bez tekstu lub z bardzo małą ilością tekstu. Użyj obrazu z mniejszą ilością tekstu, mniejszą czcionką lub bez tekstowych logo.”
- Tekst na obrazie: Dużo
Reklama może nie zostać wyświetlona
Możesz wcale nie dotrzeć do odbiorców, ponieważ na obrazie reklamowym znajduje się zbyt wiele tekstu. Zalecamy wykorzystywanie obrazów bez tekstu lub z bardzo małą ilością tekstu. Jeśli reklama nie zalicza się do wyjątków, wypróbuj obraz z mniejszą ilością tekstu, mniejszą czcionką lub bez tekstowych logo.
Tylko w przypadku uzyskania wyniku “Tekst na obrazie: OK” uzyskasz pełne możliwości reklamy. W każdej innej sytuacji nie ma sensu ustawiać reklamy, będziesz tracić pieniądze – Facebook pobierze kwotę, zasięg będzie dużo niższy lub znikomy.
Jeżeli ilość tekstu będzie zbyt duża otrzymasz również powiadomienie podczas ustawiania reklamy w Menedżerze.
Ważne! Często na samych zdjęciach, które wykorzystujemy w mediach społecznościowych znajdują się napisy(np. fotografie książek, produktów), jeżeli FB wykryje w takiej sytuacji zbyt dużą ilość tekstu możesz skorzystać z opcji “Przekaż do ręcznego sprawdzenia”, która pojawi się podczas ustawiania reklamy w menedżerze. Wtedy naszą reklamę sprawdzi nie algorytm, a po prostu człowiek i prawdopodobnie ją zaakceptuje bez żadnych ograniczeń.